Logg inn:
Språkstimulering på rett spor
Heidi Aabrekk   05.03.14
Språkstimulering i tidlig alder gir bedre forutsetninger for læring senere i livet.
Denne artikkelen er kun tilgjengelig for innloggede medlemmer.


Dersom du ønsker tilgang til alle artiklene på barnehageforum.no har vi tilbud på medlemskap.
TILBUD PÅ 6 MND. MEDLEMSKAP, KUN KR. 595,-
Fyll ut skjema nedenfor og få umiddelbar tilgang til alt på Barnehageforum!
Vi har i dag nærmere 3000 bhg og over 7000 aktive brukere.
Barnehage
*Fornavn
*Etternavn
*E-post
*Telefon
Fakturanavn
Fakturareferanse
*Fakturaadresse
*Faktura Postnr
*Faktura Poststed
*Ønsket passord
*Gjenta passord
*Medlemstype
*Antall måneder *
* Du kan velge mellom 3, 6 eller 12 måneder. Du vil bli fakturert for hele perioden i en faktura.

* Mva. kommer i tillegg

Huk av for at du har leste våre avtalevilkår
 
DISKUTER ARTIKKELEN
Uenig!
Den beste måten å lære seg ord og begreper er å erfare dem med hele kroppen. Og da må vi ut og opp i trærne for å si det sånn. Vi må se, høre, smake, kjenne, og gjøre med kroppen. Små barn ER kroppen og derfor skjer også deres læring gjennom kroppslige opplevelser. Det er det den nyeste forskningen om små barn sier.
Greit nok at Bravoleken-aktivitetene bare varer et kvarter og er et supplement. Men hvorfor kaste bort penger og tid på å holde på med Bravoleken når det finnes mye artigere og mer effektive måter å gjøre det på enn å la barna gjenta ord og adlyde de voksnes kommandoer. Det er mye artigere å oppdage, utforske, eksperimentere osv. noe som interesserer barna og ved å gi barna opplevelser gjennom fortellinger, eventyr, bøker, turer, å være ute i naturen, estetiske opplevelser. Disse kan brukes som utgangspunkt til samtaler og fortellinger som gir god språkstimulering.
Anbefaler boka "Fortell med meg" av Trude Brendeland. Den gir kjempegode tips for hvordan man skal jobbe med språkstimulering med de minste!
 
 

05.03.14
Anbefalt
Kjell   30
Appen
Denne artikkelen er også publisert i Barnehagefolk nr. 1/2014. Tema: Omsorg
Språkstimulering
Språkstimulering på villspor
Hva er godt språkarbeid for de yngste?