Les også
Fire gode bøker om følelser
Gode bøker om følelser finnes det mange av, og de er til stor glede og nytte for barnehageansatte og foreldre i arbeidet med barns følelsesliv
Les mer >>Gode erfaringer med barnehagevandring
Hvordan kan styreren se, støtte og utfordre sine pedagogiske ledere? I Jåttå barnehage har de prøvd ut «barnehagevandring» som observasjonsmetode.
Les mer >>Kaotisk vannlek på kjøkkenet
Kan barns lek «forstyrre» andre barn inn i leken (fra et voksenperspektiv)?
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>Referat fra et møte
Fire barn ble invitert til et møte om å være ny i barnehagen.
Les mer >>Barns rettigheter: øvelse 2
Dette er en praktisk øvelse til arbeidet med menneskerettigheter i barnehagen
Les mer >>