Les også
Barn tenker annerledes enn oss voksne
Barns sosiale verden er oftest utviklet før de møter mer formelle matematiske problemer.
Les mer >>Bedre rustet til skolestart
Prosjektet skoleparat har ført til mer skoleklare barn
Les mer >>Også de yngste barna er kompetente
Barnehagene legger ofte mest vekt på det verbale når de skal dokumentere barns læring. Skal vi forstå hva de yngste barna lærer, må vi bli mer opptatt av kroppsspråk og det fysiske, mener Lena Edlund.
Les mer >>Matematikkdidaktikk på småbarnsavdelingen
Hører matematikk hjemme på småbarnsavdelingen? Ja, høyeste grad, mener Camilla Björklund. I denne artikkelen forklarer hun hvorfor.
Les mer >>Jente og gutt – likeverdige muligheter?
Da likestillingsprosjektet som tre barnehager i Molde gjennomførte fikk oppslag i lokalavisa, kom det en storm av usaklige kommentarer på nettforumet
Les mer >>Har du tillit?
Har du tillit – ikke til Jens eller Erna – men hos barna du jobber med?
Les mer >>