Les også
Hvordan unngå kjedelige møter
Mange er misfornøyde med at det avholdes for mange møter og at innholdet i møtene ikke gagner det daglige arbeidet.
Les mer >>Slik gjennomfører dere et godt evalueringsarbeid
Refleksjon og vurdering bidrar til at personalet kan lære noe av egen praksis, og eventuelt foreta endringer når det er behov for det.
Les mer >>Styrerens hverdag bryter henne ned
Styrerens ustrukturert måte å arbeide på er i ferd med å knekke henne
Les mer >>Læringsledelse i praksis
Barnehagen er med på å utdanne sine egne ledere gjennom praksisstudiet. Hvilke rollemodeller og læringsprosesser som møter studentene gjennom praksisstudiet får betydning for hvilke ledere barnehagen får.
Les mer >>De nye pedagogene i barnehagen
I denne kronikken utfordrer Kenneth Pettersen til diskusjon om stillingen Pedagogisk Leder 2.
Les mer >>Resultatledelse gir resultater
– Ledere må ha mål, slår de fast i bydel Alna i Oslo. Alle de kommunale barnehagene er involvert i et utviklingsarbeid der resultatmål og resultatledelse er sentrale elementer, og der hver enkelt leder må sette seg personlige mål.
Les mer >>