Lederrollen - trygghet i lederrollen del 1
Johan Velten, har undersøkt hva som skaper trygghet og utrygghet i lederrollen.
Les mer >>Barns utvikling - Ettåringen
Det å ha en viss forståelse for hva barn er i stand til ut fra alder er viktig. Samtidig modnes og utvikles barn individuelt og overdreven generalisering blir galt.
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>Dramatisk møte med kjønn og likestilling
Arbeid med drama kan danne broer mellom barn og voksne og barn imellom
Les mer >>Er det jentene som skal endres?
Hvordan ivaretas likestllingsarbeidet i barnehagene?
Les mer >>Ut på tur, aldri sur
I denne artikkelen tar Line Bye et oppgjør med den norske turmentaliteten. Er det ok å mislike å gå på tur? Ta debatten her!
Les mer >>