Les også
Samtalemetodikk del 2: Lojalitetskonflikter og metabudskap
Barn merker fort hvis det finnes et underliggende budskap, selv når det ikke uttalles
Les mer >>Språkstimulering: Vi må snakke mer med barna
Hverdagssamtalene er viktig for språkutviklingen. Vi må rett og slett snakke mer med barna, sier professor Margareth Sandvik.
Les mer >>Venn, lekekamerat, bestekompis – eller en trussel?
Relasjoner mellom barn utgjør en så stor del av barnehagepedagogikken at det fremstår som en selvfølge.
Les mer >>Vi må jobbe aktivt for å styrke barnas psykiske helse
Når foreldrene føler seg trygge på de ansatte i barnehagen, så gjør barna det også. Derfor er den gode og tette dialogen så viktig, påpeker psykologen.
Les mer >>Ulike menneskesyn - perspektiver fra Burrhus Fredric Skinner
Her finner du en solid innføringsartikkel i tankene bak Skinners adferdspsykologi. Hva betyr feks begrepet "Radikal determinisme"?
Les mer >>Barns rettigheter: øvelse 1
Dette er en praktisk øvelse til arbeidet med menneskerettigheter i barnehagen
Les mer >>