Glemt passord
Ånnerudtoppen barnehage sprer matglede blant store og små i barnehagen
En barnehage med dårlig struktur, orden og innhold, kan bidra til atferdsvansker hos førskolebarn
Det er mange som vil mene noe om barnehagens innhold og arbeidsmåter. Dette krever barnehageledere som er faglig sterke, mener professor Dion Sommer.
Å ha et felles utalt verigrunnlag å arbeide ut i fra, gjør at personalet i barnehagen lettere føler en tilhørighet
En ting er å være opptatt av anerkjennende relasjoner på møter. En annen ting er engasjert tilstedeværelse med barna.
Hans Vejlskov gir i denne norske oversettelsen et bredt innblikk i vårt syn på sosial utvikling. Den finnes kun på Barnehageforum.
Prosjektet skoleparat har ført til mer skoleklare barn
Statssekretær Lisbet Rugtvedts innlegg på avslutningskonferansen for prosjektet ”Barnehage + skole = sant” arrangert av Fylkesmannen i Rogaland, 31.01.07, Stavanger.
Involver barna i planene for hvordan dere skal få til en god overgang mellom barnehage og skole
Ingen sammenheng mellom tidlig skolestartalder og gode resultater på Pisa-rankingen
1. oktober lanserer Brenna-utvalget en rapport som kan få dramatiske konsekvenser for arbeidet i barnehagen.
Veilerern har som formål å styrke sammenhengen mellom barnehage og skole og skape en god overgang for barn når de begynner på skolen.