Les også
Skulle ikke vi bare lekt og vært litt sammen, da?
Det er mye som skal dokumenteres, skrives, rapporteres og systematiseres i barnehagen. Det er jo nødvendig å sette ting i system og dokumentere hvorfor man gjør som man gjør - men for mye kartlegging og systemer fører til mindre tid sammen med barna.
Les mer >>Likeverd er noe vi gjør
Likeverd mellom barn og voksne er et ideal som barnehagen bør ha.
Les mer >>Læringsledelse i praksis
Barnehagen er med på å utdanne sine egne ledere gjennom praksisstudiet. Hvilke rollemodeller og læringsprosesser som møter studentene gjennom praksisstudiet får betydning for hvilke ledere barnehagen får.
Les mer >>Dr. Howard Gardner
Howard Gardner er hjerneforsker og gjennomførte sammen med flere kollegaer forskning omkring separate intelligenser i den menneskelige hjerne.
Les mer >>Hvordan fremme medvirkning i barnehagen?
«Personalets holdninger, etiske bevissthet og evne til selvinnsikt vil være avgjørende for i hvilken grad man lar barna medvirke».
Les mer >>Det fenomenologiske perspektivet på lek
Fenomenologi betyr læren om fenomener. Her er det altså leken som fenomen som er i fokus.
Les mer >>