Les også
Jean Piagets teori om kognitiv utvikling
Jean Piaget kommer du ikke utenom når du skal arbeide med barn. Hans teori om kognitiv utvikling blir presentert i denne artikkelen
Les mer >>Vi må se det enkelte barns behov
Alt handler om prioritering, og å kanskje måtte tenke litt utenfor «boksen» noen ganger. For tid, det har vi, mener den erfarne barnehagelæreren.
Les mer >>Mig. Mus.- Et magisk rom for meningsfull samhandling
I bydel Alna har de i mange år jobbet med et opplegg som kombinerer migrasjonspedagogikk og musikk. Opplegget heter Mig.Mus.
Les mer >>Regelrydding - Når det går av seg selv
Rutiner kan være bra – men ikke alltid. Når rutiner gror fast er det på tide å stille spørsmål.
Les mer >>Sov så godt…
Av og til har jeg lurt på om det drysses magisk søvnpulver over vognrekka langs ytterveggen i barnehagen. Hvordan er det mulig for barna å finne ro på denne linjen av vogner, gjerne med nær distanse til ivrige trehjulssyklister som svisjer forbi med høylytte hvin?
Les mer >>Verktøyet: Ulik alder - ulike behov
Ettåringen har åpenbart andre behov enn femåringen. Sammen med Karin Österlund har vi utviklet er verktøy som skal gi hele personalgruppen kunnskap om de mest vesentlige behovene i hver aldersgruppe.
Les mer >>