Les også
Vygotskij – en kort innføring
Vygoskijs teori ble på grunn av forholdet mellom vesten og Sovjetunionen kjent først i nyere tid
Les mer >>Hvordan fremme medvirkning i barnehagen?
«Personalets holdninger, etiske bevissthet og evne til selvinnsikt vil være avgjørende for i hvilken grad man lar barna medvirke».
Les mer >>Barns medvirkning forutsetter gode relasjoner
Maurtua barnehage - om hvordan barns rett til medvirkning påvirker arbeidet i barnehagen
Les mer >>LP-modellen har gitt barnehagen et løft!
Økt profesjonalitet og mer fornøyde barn og voksne er resultatet av arbeidet med LP- metoden
Les mer >>Barn skal sees og høres
”Vi risikerer å spenne bein på barna hvis vi glemmer å få deres perspektiv på verden,” sier to konsulenter fra Danmarks evalueringsinstitut (EVA).
Les mer >>Bok: Lekelyst i barnehagen
Den frie, barnestyrte leken er truet. Det mener FN – og det mener Maria Øksnes og Einar Sundsdal, forfatterne av boka Lekelyst i barnehagen. Å fremme lekens egenverdi.
Les mer >>