Les også
Kunsten å fotografere
Når barn lærer å fotografere skjer det mange fantastiske ting
Les mer >>Glad - følelsesskolen del 4
Hvordan arbeide med følelser i barnehagen? Denne artikkelen tar for seg følelsen glad.
Les mer >>Skitne barn blir oversett i barnehagen
Skitne barn med irriterende foreldre får mindre omsorg og mer kjeft en andre
Les mer >>Foreldresamarbeid utenfor normen
Noen ganger handler foreldresamarbeid om å være et medmenneske og bidra på måter som strengt tatt ikke kan sies å være en del av barnehagens oppdrag.
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>Masteroppgave: Om etikk
I denne masteroppgaven tar Masterstudent Elin Holth for seg etikk i forhold til barnehageyrket. Den er både nyttig og interessant for barnehageansatte.
Les mer >>