Les også
Venn, lekekamerat, bestekompis – eller en trussel?
Relasjoner mellom barn utgjør en så stor del av barnehagepedagogikken at det fremstår som en selvfølge.
Les mer >>Når barn tvinges til å si unnskyld?
Hvis vi skal oppfylle mandatet om «barnets beste», må vi tørre å diskutere fastlåste normer som preger praksis.
Les mer >>Regelrydding - Når det går av seg selv
Rutiner kan være bra – men ikke alltid. Når rutiner gror fast er det på tide å stille spørsmål.
Les mer >>Fra noen timer til mange dager - foreldreaktiv tilvenning
Kan foreldreaktiv tilvenning gi barn en nær og trygg relasjon til tilknytningspersonen, og dermed bedre barnehagestart?
Les mer >>Å medvirke gjennom kroppen
Nina Rossholt problematiserer i denne artikkelen medvirkningsbegrepet knyttet til de yngste barna i barnehagen.
Les mer >>Hvordan introdusere matematikk i små barns verden i barnehagen?
Lek og lær matematiske begreper på en naturlig måte i barnehagen
Les mer >>